Hoe werkt een spaarpas?

Binnen 3 stappen kunt uw onderneming volledig klaar zijn om uw klanten te laten sparen en hierdoor vaker terug te komen. Hoe werkt dat? U leest het hieronder.

 

1. De spaarpas

Een spaarpas zorgt ervoor dat uw klanten zich fysiek verbondenheid met uw onderneming zullen voelen. U kunt volledig afhankelijk van uw soort onderneming een actie verzinnen waardoor de klanten bij u terug zullen komen om punten te sparen of te verzilveren

Een voorbeeld van een speelregelement is: per bestede euro ontvangt de klant 1 punt en bij 75 verdiende punten, krijgt de klant €5,- korting. Met deze acties kunt u ervoor zorgen dat de klanten niet zullen overstappen naar de concurrent en keer op keer u bij zullen terugkeren om het gespaarde bedrag te verzilveren.

Als u zo een soortgelijke actie aan uw spaarpas wilt verbinden, kunt u kiezen voor de volgende soorten passen. Klik op de onderstaande passen om hier meer informatie over te lezen:

– Spaarpas met chip
– Spaarpas met barcode
– Spaarpas met magneetstrip

Ook is er de mogelijkheid om een tegoed op de pas te zetten waardoor de pas gebruikt kan worden als een prepaidpas of cadeaupas. Wilt u een pas zonder spaarsysteem, maar uw klanten wel aan uw onderneming binden? Dat kan door te kiezen voor de kortingspas!

2. Het spaarsysteem

Aangezien niet al onze passen uitgelezen kunnen worden via bestaande apparatuur binnen uw onderneming, leveren wij ook de bijbehorende terminals en software. Alleen wanneer u voor de spaarpas met magneetstrip kiest, kunt u uw huidige CCV terminal gebruiken en hoeven wij enkel de bijbehorende software te leveren.

Uiteraard zorgt ons personeel ervoor dat de terminal volledig wordt geïnstalleerd en de bijbehorende software naar behoren werkt. Wanneer wij de deur uit zijn kunt u direct aan de slag gaan!

3. Het klantenbeheer

Éen van de vele voordelen van het gebruik van een spaarpas is dat u het spaargedrag kan analyseren, maar ook uw klanten mailings kunt sturen. Via de bijgeleverde software kunt u via de cloud uitgebreide rapportages van uw klanten uitdraaien en nieuwsbrieven versturen! Het is namelijk erg belangrijk om uw loyale klanten op de hoogte te stellen van bijvoorbeeld een nieuwe actie, een grote sale of een ladiesnight. U vindt het allemaal in het klantenbeheer van Spaarpassen!

Heeft u vragen over het systeem? Twijfel dan zeker niet om contact op te nemen via ons contactformulier of te bellen naar 088-55 268 00.